Wasze pytania - nasze odpowiedzi
W tym miejscu publikujemy odpowiedzi na zadawane przez Państwa pytania.
1. Chcę uzyskać informację o stanie moich płatności / o zadłużenia/ o nadpłacie ...
2. Wykupuję mieszkanie, w jaki sposób mogę uzyskać zaświadczenie o stanie finansowym lokalu?
3. W jaki sposób mogę odebrać nadpłatę…
4. Dlaczego naliczane są odsetki?
5. Czy można zmienić termin płatności czynszu wraz opłatami niezależnymi?
6. Jakie kryteria muszę spełniać, aby uzyskać obniżkę czynszu?
7. Chciałbym zapłacić, ale nie znam numeru rachunku bankowego...
8. Jak założyć / zalegalizować wodomierz i dlaczego to takie ważne?
9. Jak dokonać zgłoszenia ilości osób zamieszkujących w lokalu?
10. Jaka jest różnica między zameldowaniem a zamieszkiwaniem w lokalu?
11. Jak wynająć lokal mieszkalny (komunalny) od gminy?
12. Na czym polega program "Mieszkanie za remont"
13. Jakie są obowiązki użytkownika lokalu?
14. Czy można udostępnić („podnająć”) lokal?
15. Jak przedłużyć umowę najmu socjalnego lokalu?
16. W jaki sposób poinformować o planowanym remoncie lokalu?
17. Jakie są główne podstawy do wypowiedzenia umowy najmu lokalu?
18. Co należy zrobić przed wydaniem lokalu?
19. Co zrobić po śmierci najemcy lokalu komunalnego?
20. W jakim terminie sporządzane są rozliczenia opłat nienależnych od właściciela?
21. Jak i kiedy złożyć reklamację do otrzymanego rozliczenia opłat niezależnych od właściciela?
22. Co należy zrobić z nadpłatą/niedopłatą otrzymaną w rozliczeniu mediów?
23. Jak wyjść z zadłużenia w opłatach za korzystanie z lokalu?
24. Co daje rozłożenie długu na raty?